torsdag 23 november 2017

En dag i taget

Oj oj vad det inte alltid blir som jag har tänkt mig. Det kanske är min läxa, att inte planera så mycket. Börja ta det lite som det kommer och njuta av stunden. En dag i taget.

Jag har försökt vara ute så mycket jag bara kan under mina lediga dagar och njutit av den underbara hösten vi haft i år.
Har tyckt att det har varit roligt att fotografera igen och jag tror allting kommer med att jag försöker börja ta det lugnt, inte planera in för mycket. Gör det som måstes men viss saker är inte så viktiga att de ska ske just precis nu!


No thought has any power.
You have the power. And when you identify and believe in the thought, you give power to the thought. 
                                 - Mooji



Vandring och resa var mina mål för nästa år. Den viljan var stark men inte lika stark som när jag bestämde mig för att söka studier. Kommer jag in blir det stora förändringar. Vandringar kan ske ändå men kanske inte så långt bort som tänkt från början iallafall inte första året och resan kanske tar lite längre tid innan jag kan åka på. Jag tar bara en liten annan väg än jag först trott. Med minst lika spännande, skrämmande och stärkande! 

Länge när jag arbetade på deltid/halvtid/vikariat var det enda jag egentligen önskade en tillsvidareanställning någonstans. För tre år sedan skaffade jag mig den på helt egen hand. Inga hintar  eller någon som känner någon. All the way on my own! Denna arbetsplats har gett mig så mycket kunskap om både andra och om mig själv. Den har stärkt mig i mina tankar om mig själv, vem jag är och vem jag vill vara.  

Nu är jag beredd på att ta tjänstledigt eller till och med avsluta min anställning, som förut var "det enda" jag vill ha, OM jag kommer in på studierna.
För någonting jag egentligen brunnit för otroligt länge och som genomsyrat det flesta av mina arbetsplatser så har det tagit mig lite tid att bli mogen för att söka dessa studier. Jag skulle kunnat studera för flera år sedan, men då var jag inte redo. Nu är jag det!
Jag är fortfarande skitskraj över allt plugg men får ta en uppgift i taget så ska jag nog ta mig igenom detta också. OM jag kommer in...
Som Pippi sa "Det har jag aldrig provat, så det klarar jag helt säkert"


Jag har länge haft denna text som ett mantra, velat tatuera in den men inte vetat var. I höstat bestämde jag mig och enda sedan den hamnade på min arm har den hjälpt mig att ta beslut.
Det är bara jag som kan besluta om min morgondag, det finns inga hinder mer än mina egna tankar.


"Creating my own tomorrow"

Inga kommentarer: