söndag 25 september 2011

Iris

Helgen har spenderats på landet :) älskar tiden när jag kan vara där!
Den här gången hade jag lovat att gräva upp hela mormors rabatt och samtidigt fylla på med mera jord. Lättare sagt än gjort.
Rabatten består av många vackra blommor men mest av Iris och Vallmo. Irisens rötter är inte att leka med, de bildar ett stort hav av tjocka stammar som växer och sprider sig. Men nu är det klart :) stoppade även ner några vårlökar som piffar till innan allt annat gör sitt. Detta var igår.
Idag så tyckte jag att vi skulle arbeta lite mer... Jag och pappa spettade upp 5 stora stenar ur gräsmattan, så man nu äntligen kan klippa gräset ordentligt!
Jag gillar när man kan se resultat av sitt arbete :)

Under en vilopaus med hemmagjord flädersaft så fick vi även smaka på mormors egna vindruvor. Man gjorde en härligt snygg grimars när man smakade på den sura lilla saken ;)

Inga kommentarer: