torsdag 31 januari 2019

Projektgalen

Har tittat igenom mina inlägg och oj vad mina tankar flyger hit och dit och förändras. Men de leder alltid någonstans och det är det som betyder något för mig. Vintern har nu tagit ett att grepp kring oss  och det är snö! Igår kväll var det vackra snöflingor som sakta föll ner och lade sig som ett mjukt pudertäcke på marken. Gillar den här typen av vinter. Både vuxna och barn kan ge sig ut och åka pulka, skratta och njuta av stunden. Älskar när jag ser vuxnas skratta som visar på att de hade glömt bort hur kul det kan vara att åka pulka!

Som vanligt när jag behöver en paus i studierna så svävar tankarna iväg på så många saker som jag vill göra. Just nu har jag åter igen väckt min tankar kring hur jag vill skaffa mig en extra inkomst. Jag tänker då lite på extrajobba hos någon annan men också vad jag kan göra för mig själv och för min framtid. Ett hållbart tänkande. Denna tanke handlar bland annat om en dröm att ge ut en barnbok. En barnbok som länge legat som text i min dator men saknar illustrationer. Det är nu mitt nästa steg att ge mig in i djungel och hitta någon som vill och kan ge min text den färg den behöver. Jag har inte som mål att ge ut den via något förlag utan tror jag tänker mig att trycka den själv. Kunna sälja den via mitt andra projekt, en webbshop.

Åh, medan jag sitter och skriver detta kommer jag på mig själv med att ta djupa andetag, skaka på huvudet och småskrattar för mig själv, då jag när jag skriver ner detta inser vad jag tänker ge mig in i. Mitt mål med 2019 var ju att ta de intressen jag hittat tillbaka till 2018 och göra dessa till en vana. Min ursäkt i detta nu är väll att inget av intressena har "startat" än för terminen/säsongen. Så just nu har jag tid att dyka ner i annat skoj.

Detta var en ventilation av hur livet är just nu, glatt och fullt ös!







Inga kommentarer: