onsdag 19 november 2008

...men det finns de som fryser...

Idag har varit en varierad dag.
Känslorna har rörts omkring ordentligt.
Jag var lycklig när jag vaknade, lagom kallt, blå himmel och solsken, åkte iväg till det fyra timmars pass som jag skulle jobba idag. Jag hade även dagen innan pratat med Annika om att resa långt bort efter sommaren :)
Men vad rörde då till denna underbara dag?
Det blev gråmulet, och ruggigt. Jag gick på stan i ca 2,5 timme i väntan på att en kompis seminarium skulle ta slut (dock inte hennes fel). Men det löste jag med lite shopping, som sen gjorde mig ännu mer illa till mods. Jag gick förbi en av alla uteliggare som finns i Stockholm. "Jag är hungrig" stod det på hans låda. Han satt inlindad i en grön filt och frös. Jag gick bara förbi som de flesta gör. Men sen kom jag på att jag har inga kontanter men jag har en frukt! Jag vände. Han blev glad och tackade. Men ändå kännde jag mig inte tillfredställd. Varför klagar man på att man när man egentligen har det så bra? Vad gör det om jag inte kan köpa ett par skor till (som jag egentligen inte behöver), en mössa till bara för att jag vill att det ska matcha? Hur kinkig får man vara?! Nää nu e det stopp!

Jag blir alltid så väldigt rörd när jag går förbi uteliggare, tårarna fyller ögonen. Jag köper Situation STHLM när jag kan. Men nu tänkte jag göra nått mer.
Jag återkommer om det när det är klart.