söndag 23 november 2008



Igår vaknade jag med alla andra och såg mängden snö som låg på marken och fortfarande yrde omkring i vinden, Underbart!
Jag skulle ut till landet och äta middag och bada badtunna med några vänner.
Vid första tanken ville jag inte bada. Men när man väl sitter i den där tunnan och tittar upp på den klara stjärnhimlen, så är man glad att man ändrade sig.


Idag hämtade familjen upp mig och vi åkte över till mormor och morfar. Jag älskar att vara på landet när det är snö. Man tar på sig den tjocka jackan, som är mer skön och varm än snygg, en go mössa och ett par sköna vantar sen går man ut på skogsvägen och tar sig en skön avkopplande promenad. Det enda man hör är vinden som blåser i trädtopparna och ser snön som yr omkring. Men man känner sig lycklig och rofylld.
Jag hoppas alla får känna den känslan någon gång ibland.