söndag 17 maj 2009

vilken helg!

Helgen har varit hektisk! Men åhh så underbar och härlig :)
I fredags hade vi återträff med högstadieklassen (9Eid), via var 21-25 personer, beror på vem som räknade... av 31. Det är en väldigt bra uppslutning. Vi träffades i den underbara Vitabergsparken och snackade ihop oss om livet och ditten o datten. Sen gick vi vidare till Södra bar. Jag tror mig själv när jag skriver att ALLA hade skiit kul. Underbart! Blir bara goa minnen av den kvällen/natten :)

Detta är dock inte alla som var med...

Dagen efter, alltså lördag var inte min favvo dag... Men jag hade iaf sällskap av Cornelia här hemma i lägenheten och hon bara skratta.. Men på kvällen hade hon sitt examensarbete och jag skulle jobba. Det var en ganska skön kväll, lite lätt lång bara.

Idag söndag hade vi städdag på gården där jag bor, så det vara bara till att gå upp. Men det var inte så jobbigt som jag trodde. Dessutom var det vackert väder och trevliga personer att jobba med. Det gick också väldigt fort, när vi hade ätit vår grillade korv till lunch kunde jag gå hem och skriva klart och skicka in slutraporten för examensarbetet. Skönt!

Men jag hade även litet tråkigt idag, så jag tog några kort...

Den här murgrönan är så fin nu, när jag tog hem den var den avklippt, som om den hade stubb ;)
Nu har den blivit jätte lång så att den ringlar på hela fönsterbrädan och in i en tom kruka



Denna vackra Pion fick jag av Cornelia