måndag 20 augusti 2018

Bomull i huvudet

Även om jag har jobba det senaste åtta veckorna har jag hunnit njuta av sommaren och denna värme vi haft. Jag hade mycket fri tid då jag skrev på min sista hemtenta i maj och efter det har jag varit ledig några veckor innan sommarjobbet började. 😃 Nu är bara sex terminer kvar! N E D R Ä K N I N G ! Jag hann med en liten vandring, lite dagsseglingar och massa bad i havet under min lediga tid.

Nu är jag ledig igen och började ledigheten med en helgsegling, seglarintyg 2 (gillar att samla stämplar in min blåa bok 😁) åh vad jag får mersmak! Nu är huvudet fullt av nya kunskaper som måste övas och nötas på men också nya möjligheter!





Jag har en känsla av frihet inom mig, det är så skönt, jag väljer vad jag vill göra och gör det. Det är bara jag som kan ta beslut om mig. Ofta kommer dessa insikter när jag är själv i skogen eller vid havet, ställen där det bara är naturen som låter och tankarna kan sväva fritt. Hemma störs jag lätt av alla "jag borde..." de tankarna finns inte när jag är ute. Känns som om tankarna bara mjukt landar på bomull i huvudet och ge små hintar av idéer och förslag. 💭




Inga kommentarer: