onsdag 22 augusti 2018

Inhale -> exhale

Nu när jag är ledig två veckor innan skolan börjar så kan jag göra vad jag vill och ingenting. Men även om det nu skulle kunna vara och borde vara en tid för återhämtning så känner jag redan hur tankarna flyger fram i huvudet - saker jag vill göra för skoj skull - grejjer jag behöver och vill köpa (för vilka pengar...) - och att kurskamraterna började stressa upp sig ang skollitteraturen för flera veckor sedan, hjälper inte mig alls!

Jag vet att jag kommer njuta av mina två veckor men känner ändå redan att planeringen måste starta redan nu för att jag ska få det lugn som jag uttalar mig om att jag har... för jag har faktiskt en plan och en syn på hur jag vill hantera saker och ting men märker direkt att när jag bara har det i huvudet (inte nedskrivet) så får jag det att bli mycket större och stressigare än det behöver vara. Jag vet allt detta om mig själv, jag är bara inte helt färdig med processen än. 

Så jag fyller mitt liv mer och mer med mina val, ja eller det har jag väll alltid gjort 😁, med grejjer som JAG vill göra, spelar ingen roll om jag har nån med mig som jag redan känner, om inte, träffar jag nya.
Jag kan ibland komma på mig själv att vara avis på vänner som gör så mycket roliga saker och sen faller poletten ner, jag kan också göra roliga saker. Saker som JAG tycker är kul och brinner för! 

Så nu när jag gjort mina listor och lyckats få tag på 3 av 4 böcker till skolan på bibblan så känns det bra. 




Inga kommentarer: