söndag 18 maj 2008

elaka barn

Från mitt fönster ser jag ett skoltak. Jag ser också väldigt ofta barn på detta tak, och jag ber varje gång att inget ska hända dem...
Men idag gick det för långt! Jag såg två barn på taket tillräckligt stora för att veta bättre, men plötsligt ser jag en liten knott till! Inte gammal. Jag låter dom vara men tittar ut lite då och då, så ser jag att dom två äldre drar i den lille som inte alls vill. Den lille springer iväg mot trappan på sidan av huset och dom andra efter. Dår får jag nog, tar min jacka och springer ut. Jag möter en pappa och ett barn på cykel som också stannat och pratat med barnen (som nu är nere i trappan) men han cyklar därifrån flinandes, hmm. Jag går närmre iallafall och hör direkt på den lille att han vill inte vara där. Jag ber dom äldre släppa ut honom, vilket dom gör. Han är 6år, blöt och rädd, skakar på cykeln sin. Han har inte precis stenkoll på vart han bor men vi luskar lite och kommer närmre och närmre, de två äldre är precis framför oss hela tiden lite oroliga vad jag ska säga tror jag. Alla tre känner varandra på ett annorlunda sätt. Den lille lugnar ner sig, jag lämnar dom alla tre vid ica, efter att noga frågat den lille om han vill ha sällskap hem eller inte. Dom skulle nämligen köpa glass och han verkar fått tillbaka sin attityd mot de äldre när han hade en vuxen i närheten. :)

Jag kan säga att jag älskar verkligen barn och skulle göra mycket för dem. Men elaka barn...

Inga kommentarer: