söndag 5 april 2009

När jag går och lägger mig vrider jag parsienen (vet inte hur det stavas...) i det ena fönstret uppåt för att få så mycket mörker som möjligt, men den andra vrider jag ner så att jag får ljuset rakt på mig när jag vaknar och jag kan se om det är fin väder eller inte... ett härligt sätt att vakna. Men just nu sitter jag i sängen och kikar upp på månen som lyser starkt ner genom springorna. Det är inte fullmåne, men jag kan ändå inte sova.
Jag brukar alltid skryta för mig själv med att jag kan somna var som helst bara jag är trött, sover självklart bäst i min egen säng, eller en segelbåt som gungar sakta och man hör vattnets kluckande mot skråvet... härligt :)

Men mitt problem är nu att jag inte kan sova..., jag är trött i ögonen men vad är problemet, sommartiden? rastlösheten? eller kanske stressen? hmm svårt val det där.
Jag får ännu mer svårt att sova när jag inte kan sova, man vrider och vänder.

MEN som tur är så slutar det tillslut med att jag vaknar upp med ljuset på mig från parsienens(?) springor som jag så noggrant vänt åt rätt håll. Jag ser att det är blå himmel och har då inga problem att gå upp. Redan då har jag glömt hur svårt jag hade kvällen innan att somna.